14.8.2013

84. Myöhässä ja kuvaton, haasteet

Kuulin 12.8 et Minni oli tehny katalan tempun sille Emmille edellisen illan ruokinta-aikaan, poni oli purassu Emmiä päästä ja kaulasta ja joutuikin istten sairaalaan, muttan yt voi ihan hyvin ja selvittiin säikähdyksellä ja pienillä ruhjeilla! En nyt halua kuulla yhtään mitää tuosta puraisu hommelista joten pistäkee se nyt toisesta korvasta ulos, naps! Mut joo pidin 12.8 vapaapäivän ponille oikeestaan oman kiireyden takia, sit taas seuraavana päivänä (jolloin koulu alkoi) kävin suoraan koulusta päästyä tallilla ELlin kanssa vähä liinasaa juoksuttaa ja irto-juoksuttaa ponin. Ei karannu aidasta vaik yritti, aineki tykkäs vähä hanailla siel ku elli kuvas ja vahti porttia ja miä juoksen hiki pinnassa ponin perässä :D Mut niin tänään menin jälleen koulun jälkee tallille ja jes tälläki kertaa sato niiku eileki:D mut sit Essi tuli myös tallile ja no se meni Danalla. Kesti aika kauan ennekku päästii ponien selkää ku rupes sataa just sillek ivasti nii siivoiltii ajan kuluks. Päätettiin et mennään maastoon ja no silelä loikittiin (ainaki miä Minnin kaa) lätäköitä ku niitä oli isnne kertyny, käytiin myösp uskassak u sellenn yks iso lätäkkö oli nii hirvee pelottava :D SIt aateltii mennä kentälle, ottaa pienet laukannnostot mut ei siitä mitään tullu ku se kenttä lainehti.. noo mentii ist takas sinne alamaastoo ja mentii etii omii reittejä sinne mettää ja varottii lätäköitä ja sen sellasta. Ponit talliin ja sit iltatallin teko ja kotiin! Mul on siit juoksutuksesta kuvii ja videi mut oon laiska enkä jaksa ladata :DD Mut juu, heikka!

Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti
Vaikee muistaa mut uskon että polinalla joku tosi fiilistely tuntik u kaikki onnistu! :))

Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten
Oi kyllä, se on tapahtunut Polinalla v. 2011 kesällä maastossa (hovihaapaniemessä) Saanan joku pikkutyttö kaveri mikä lie oli varannu Polinan jolla ist vähä ratsis, meni ek kentäl satulal vähäse sit päätettii lähtee Hovihaapaniemen uittopaikalle ilman satulaa, Saana talutti tyttöä. Mä vähän neuvoin siinä ja sellai, mut sitten Polina rupes siel järvel esittää sen hyppytaitoja jotenka aateltiin et mä vähä kurittaisin sitä, Otin kypärän (olin shortseissa ja t-paidassa) ja menin selkään, ravailin ja kävelin ja poni yritti lähteä veättää, mut sian piettyy, sit Saana huutaa et laukkaa niin päätin nostaa laukan (Hovihaapaniemi on kivisorainen pohja) mut ponipa lähtee pukkilaukkaa ja sellai, tipuin sitte sieltä sellai kivasti siihe ojan vieree ja ilmat meni pihalle jaja haava tuli polvee, kypärä hajos ja jalkaan/nilkkaan rupes sattuu. Se on oikeestaa ianut kerta ku itkin ihan kunnolla ponilta/hepalta tippuessa. Pyysin Saanaa ottaa ponin ja ite sit hetken huilin ja itkin :D Kun yritin kävellä nii huomasin et jalkaa sattu iha tosissaa ja linkutin ja samalla itkien käveltiin takas talliin, tallilla menin nolostuneena satula-aittaan ja soitin iskälle, Heli huomas mun oudon käytöksen ja kysy mite kävi, se sit laitto haavasprayta mun jalkaa ja kun iskä tuli hakee mentiin kotii, kunnes naapuriki tuli vähä auttaa (en voinu kävellä, joten iskä kanto miua) ja se sit anto jäitä siihe oikeesee nilkkaan ku se oli turvonnu ja ist mentiiki sairaal sen 6h. Käytii kuvauksis ja sain istuu rollaattoris :3 Jalassa ei ollu onneksm urtumaa mut siihen kyl sattu iha oikeesti, oli kai tärähtyny tai jtn. Hoitaja laitto siteen ja anto mulle kepit joita sit käytinkin sen 2vk, nukkuminenkin oli vaikeeta ku sattu jalkaa nii kauheesti :c Mut ku olin opetellu kävelee uudestaan palasinkin heti jo poneilememaan enkä pelännyt yhtään edes Polinan selkään menemistä! Tollasta sattuu ja tapahtuu ponien kaa, ja se kuuluu asiaan!! ;DD

Päivä 1: Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
 
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti