16.8.2013

85. Luottamusharjoituksia ja esteitä, haasteet

Eilen menin taask oulun jälkee tallille ja no silloinkin sato pieniä kuuroja aina välillä, kenttä oli vielä aika märkä joten mä päätin etten ratsasta silloin. Laitoin ponille narun kaulaan ja leipäpussin ja raipan, menin kentälle. Aattelin siis tehdä noita NH-harjoituksia ja vähän temppuja. Poni on oppinu nostaa molempia jalkoja käskustä ja vielä olis tarkotus opettaa jotain, onko teillä temppuideoita ja miten opettaa? Mutta juu niin niitä sitten tein ja seuraamisharjoituksia myös, ensin narun kanssa, mutta sitten lopussa uskalsin ottaa narun kokonaan pois ja poni seurasi hienosti, no ymmärtäähän sen ku mulla oli leipää kädessä ja poni on sellanen ahmattipossu :3 Sil oli ärsyttävästi orvat aina luimussa mitä teinkään sille mut ei se uskalla muuta tehdäkkään, kun oltiin ravailtu jonki verran nii mä päätin et meen selkään ja otan parit laukat. Tein narusta ohjat ja hoplaa hyppäsin slekään. Se ei alkanutkaan kauhean hyvin kun annoin pohjetta poni pukittaa (pienesti) ja yrittää purra mistä kerroin sillo kerran kun teki samaa :D Muutamien pikkupukkien jälkeen päästiin nostaa laukka, kivasta kiitoravista, heh:D Sit päätin et otan raipan ja auttoi asiaan, nostin uudestaan vasemman laukan ja no poni vetää jo vähä iisompia pukkeja ja yrittää purra nii oli kiva väistellä niitä sen osumia:D Sit se päätti vetää stopin siin portin kohalla joten rupesin pienesti naputtaa ponin pyllyyn raipalla ja no se kävely/ravailu oli hupaisaa ku poni joka toisella askeleella vetää sivupotkun oikella takajalallaan, ärähin sille et: "Hei nyt poni lopeta!!" Sit mentiinki jo ravia ja saatiin oikea laukka aikaseks, sit jollain tavalla ponin jarrut ei toiminu eikä kääntämisavutkaan:D niin laukattiin sit portille ja sitku poni meni siit langan yli ni se säikähti sitä ku se tarttu sen jalkaan nii se pomppas silleek ivasti tasajalkaa siitä narusta irti:D oli iha hupaisan tuntusta selässä :'D Päästin ist takas kentälle ja viel loppu laukat ja sit vähä viel seuraamisharjotuksii et vertyy:) sit iltatalli ja poniki talliin yöksi! Tänään jälleen koulusta pyörällä tallille jajaja tänään päätin hyppiä pieniä esteitä. Laitoin sarjan et eka oli kaks estettä joissa yks laukka ja n. 40-50cm sit kolmas este ja kaksi laukkaa, n. 70-80cm. Poni valmiiks ja kentälle, Elina oli Karkin kaa siin samal vääntää kouluu joten oli vähä vaikeeta. Poni oli aiak reipas ku vaa näkiki ne esteet nii shiuuu :DD Mut joo meni iha kivasti, alkuverkat oli musta kivat ku poni oli mukavan rento ja tarjos itseään mutku mä en vaa osaa :DD Noo alkulaukat ja eiku hyppimään, lähestyin sarjaa oikeestaan ravissa. Meni kivasti ja tuli iha mukavii pätkii ja olin tehny siit sarjasta siis aika vaikeen ku niis kahessa ekassa (innarissa) esteessä piti ottaa tosi lyhyt laukka et pystyy hyppäää sit sille kolmannelle esteelle taas piti ottaa toosi iso laukka että saa hyvän lähestymisen, poni puotti vaa 3x ja oma vika ku ne vauhdit meni välil hassusti ku ekalle poni nostaa laukan jo enne estettä nii piti oikeesti pidättää et pysyy poni ravissa, kierrokset kato vähä nous :D Muut sit poni kivalla fiiliksellä tarhaan jalat letkutettuina ja kotiin. Mulla on muute hankinnassa et ostan uuden satulan tollek u se tän hetkinen on vaa laina ja seki on väärän kokone, linkkaan sen tähä teille!:) Sori ku oli kuvaton.. ens kerralle yritän hommaa kuvaajan, huomen Erika menee Minnillä koulu tuups;)


Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut
Varmaankin Polina :)) tai joku Karkki, en oikee tiiä :P

Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut
No todellakin POLINA ku se on nii hassu ku se yrittää olla kovis ja isottelee ja on hurja ku tekee niitä sen rodeoita ja muita hauskoja juttuja :D ! laitan pari vidii sen tempuista!

 


Päivä 1: Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
 
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienin hevonen jolla olen ratsastanut.
 
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti