2.8.2013

77. haaste ja talleilut

Askeleenpidennystä
Menin tänää Eerikan kaa tallille pyörällä vesisateessa (y) Tallilla laitoin ponin valmiiks ja päätin mennä hölkkä koulutunnin ilma satulaa. Jotenkin tänään ei onnistunut ei millään! Aluks poni oli iha perus juntti pää, oiko ja sellasta, sit annoin Eerikan mennä hetken ponilla. Aluks niilläki onnistu iha perus hyvin, mut sit poni keksikin ruveta puremaan Eerikaa jalasta kun se yritti pohkeella ratsastaa sitä eteen, sitten pitikin jo käyttää raippaa. Eerika ei saanut enää laukkaa nousemaan joten mun piti ajaa se

Laukkaa
raipalla takaa. Sitten miä menin selkään siinä mielessä, että ei oppis tota temppua, no siinähän tuo, portin kohalla jumitti ja yritti purra kun pohetta ei kuunnellu annoin apri kertaa raippaa näpäytykseks ja protestipukki sieltä sitten tuli! Ärähin ponille vähän ja annoin sinnikkäästi pohetta ja yritin väistellä ponin puremis yrityksiä, nostin vielä laukan. Poni yritti vielä purra, mutta pidin jalat tosi kaukana ponin suun läheltä ja sitten kun laukka oli tarpeeks pyörivää, niin loppuverkat, hetki pitkillä ohjilla ravia ja loppukäynnit. tehtiin siis yleisesti kolmikaarista kiemura-uraa ja keskiympyrää ja parit pysähdykset saada poni kuulolle, mutta ei oikein onnistunut! Uskon että 3pv loma teki temppunsa, mutta sille nyt ei voinut oikein mitään. Huomenna tuupataan satulalla ja Erika tulee todennäkösesti vuokraus mielessä ponia kokeilemaan! Toivottavasti huomenna sujuisi paremmin ja kuten myös lauantain estevalkassa! ja vielä parit kuvat, sitten haaste jatkuu!
Eerika selässä (vielä kun sujui) :D
Puremisyritys :D
Ja taas :'D
Tallissa tunnin jälkee, vielä niin syyttömän näkösenä :D
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen
Tuon päivän muistan myös tosi hyvin sillä poni oli Ramona, vaikka olin jo rellulla ruvennut käymään emme vielä hypännet sillä aloitin alkeiskurssilla. Olin jo pari kertaa mennyt Ramonalla ihan tunteja joita Roosa piti, harjotellut perus juttuja ja kokeillut laukkaamista, sitten yks päivä Roosa ehdotti että haluatko hypätä, sanoin epäröiden mutta innostuneena joo. Katselin kun Roosa rakenti pienen ristikon siihen peltokentän keskelle, itse kävelin kauemmas valmistautuakseen, jännitin hieman. Sitten Roosa otti Ramonan suitsista kiinni ja kehotimme Ramonan raviin, lähestyin estettä ja se tunne kun poni nosti etujalkansa oli ihan mieletöntä, poni liisi ihan mukavalla ilmavaralla sen 40cm esteen ja halusin hypätä sen uudestaan, ilman talutusta. Ravasin esteelle, nostin laukan (kenties jostain kiitoravista:D) ja menin kevyeeseen istuntaan jota Roosa oli minulle opettanut. Ramona innostu ja hyppäs vähän kaukaa liitäen sen esteen yli! Mutta sitten poni veti stopit esteen jälkeen (Ramonan perus juttuja esteillä) ja mä mötkähdin maahan, Roosa vain huutaa että HYVÄHYVÄ ja samalla nauramme. Sen jälkeen se esteratsastus on ollut mun sydämmessä aina, kun saa tuntea sen ponin jalat kun se nostaa ne ja takajaloilla joilla se ponnistaa on ihan mielettömän ihana tunne! Mutta juu näinhän tuo meni! ;D

Päivä 1: Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti