2.12.2012

Ahkera kirjoittaja(:

Joo eile en jaskanu kirjottaa mun tallipäivästää ja mua myös harmittaa ku en oo saanu joulukalenteri vdei viel tubee ;P, mutta siis asiaan. Menin eile Polinalla ja Ella meni Karkilla. Mentii siin kahen aikoihi ja mä menin ilma satulaa esteitä ku oli sen verran kylmä. Iha perus lämmittelyt tehtiin et ympyröitä, pysähdyksiä ja suuntavaihtoja ravissa että käynnissä. Kun otin ekan laukan vasempaan kierrokseen poni rupes vänkyröimään ja pomppi paikallan kuin jänis ja mä tulin suoraa alas. Toisella kerralla se pomppi kans mut nyt olin varautunu enkä tippunu. Kun olin laukannut molempiin suuntiin hyppäsin ristikon joka oli ympyrälle laitettu. Meni ihan kivasti ja nyt en kyl yhtää muista mutta välillä tuli tiputtuu aina esteen jälkee ku se rupes pomppii mut en muista missä vaiheessa? :D Loppujen lopuks olin tippunut n.7x  ;d Yhen kerran tipuin suoraa naamalleni ja naama oli iha lumessa :D Ella sai kivat naurut! Yhes vaihees myös tuli tehtyyy tän vuoden hienoin tippuminen ku jos ei lasketa Ellan mahaPLÄTSIÄ lätäkköön :D. Sitte laitettiin ponit talleihin ja iltatalli valmiiks. Ehk sen takii muistan eilisestä aika vähä ku oli niin kylmä ilma ratsastaa ja mun varpaat ja kädet oli iha jäässä. Mutta tänään menin Tuukkalaan ratsastaa Pessillä. Menin tallille klo 12.45 ja Heidi ihan ekana sano mulle et: "Kerta sä tänne tulit pitkästä aikaa nii otappa toi ex ori tuolta tarhasta ja koulutappas sitä" mut iha ekana menin kuvaa Neaa ja Nettaa ku ne meni Robilla ja Foxilla. Foxi pukitteli iha kivasti :D ja pääsin itekki laukkaa sil <3 Minttu ei ollu siin vaihees viel tullu tallile nii myö sit Netan kaa otettii se ex orivarsa ja hoidettiin se kuntoon. Mentiin kentälle ja Netta talutti mua aluks, mentii käyntii ja ravii + Nea kuvas miu vähäse mut harmi! lopputunnista tapahtu ne parhaimmat jutut! :D nimittäi iha ekana kysyttii Heidiltä voijaaks hypätä Bugatilla taluttajan kanssa ja pari kertaa hypättiin siis :) je meni hyvin! mut sen jälkee sit menin ilma taluttajaa ja kun ravasin Bugatti sai jonku kohtauksen ja rupes vänkäääämään ja teki pitkän rodeon :D ne pukit oli ihanan pienii mut ku se teki niitä nii paljo ja tuntu hullulta et mä pysyin kyydissä :D! rupeen kouluttelee Bugaa useemminkin ;) siitä tulee viel kiva poni :) Minttu sit sen tunnin aikana kerkes tulee tallille ja sit mentii laittaa Buga pois ja eiku heti Pessiä laittamaan. Minttu meni sil ekana ja kaikki oli iha kauhuissaan ku mun oli tarkotus hypätä ja koska kaikki sanoo et Pessi on hullu mut ei se oo! hieman ylivirkeä vaan kuu oha se 5v vasta :) Siinä vaihees mun jalat oli iha jäässä ku jouduin viel puoleks tunniks seisoo kentälle lumisateeseen oottaa et minttu ridas. Kun menin selkään en laittanu turvaliivi vaikka kaikki suositteli xD mut joo Pessi oli kyl aluks iha hirvee ku ei kuunnellu pidätteit ja yritti välillä lähtee mut ku se tajus et mä en anna periks nii se kyl sit suostu rauhottuu :) Joo en olis siis saanu hypätä ilma sitä turvaliivii mut hyppäsin silti! :D ja hyvin meni! ku kaikki muut on melkei tippunu Pessin selästä ku se on vaa yht äkkii lähteny veättää, mulla yritti lähtee mut en antanu ja tosi kiva poni on :) pitää ridata useemminkin ;) Poni talliin ja sit mää kotiin tähän koneen ääreen :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti